Μαρία, καταλαβαίνεις πως προφανώς στην άποψη αυτή δεν υπάρχει κάποια υστεροβουλία από τη μεριά μας. Με γνώμονα το κοινό περί δικαίου αίσθημα - πολύ σωστά όπως λες η δυσκολία πάντα διέφερε από χρονιά σε χρονιά - από παλαιότερα είχαμε υποστηρίξει την εφαρμογή του 10% μόνο για τους αποφοίτους των 2 τελευταίων ετών, με αυτόματη διαγραφή σε περίπτωση επιτυχίας από την πρώτη σχολή και διαχωρισμό του 10% σε επιμέρους ποσοστά, προκειμένου να γίνει ορθολογική χρήση του μέτρους ποσοστά (λ.χ. 6% και 4% αντίστοιχα για κάθε μια χρονιά).
Υιοθετήθηκε η πρώτη πρόταση και εφαρμόστηκε η διετία, εκκρεμούν όμως όλα τα υπόλοιπα. Επαναφέρουμε λοιπόν την πρότασή μας αυτή για διαχωρισμό των ποσοστών ανάμεσα στα παιδιά το 10 και του 11, γιατί πολύ απλά πέρυσι, παρατηρήθηκε η μεγάλυτερη απόκλιση στις βαθμολογίες ανάμεσα σε δυο διαδοχικές χρονιές (αυτό ισχύει για τη θετική και την τεχνολογική κατεύθυνση). Σε αρκετα μάθηματα, τόσο αυξημένης δυσκολίας θέματα δεν είχαμε ούτε το 2002 (ομολογουμένως η πιο "δύσκολη" χρονιά, έως πέρυσι). Για να προλάβω μια πιθανόν βιαστική σας απάντηση να πω πως, στατιστικά αν λ.χ τη
μια χρονιά έχουμε στα μαθηματικά στην κλίμακα 18-20 ένα ποσοστό της
ταξης του 6% και την επόμενη χρονιά το ποσοστό αυτό γίνει 1,5%, αυτό δεν σημαίνει πως οι μαθητές διάβαζαν περισσότερο και ήταν πολύ καλύτεροι την πρώτη χρονιά αλλά ότι τα θέματα είχαν σημαντικά αυξημένο βαθμό δυσκολίας.
Παιδιά, αυτός είναι ο λόγος που πέρνουμε τη θέση αυτή και νομίζουμε πως με την πρότασή μας γίνεται σταθμισμένη και δίκαιη εφαρμογή του μέτρου και λύνεται διαχρονικά το πρόβλημα. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αντεγκλήσεις μεταξύ σας, απλά συζητάμε και πιστεύουμε πως μέσα από τον διάλογο θα αναδειχθεί το σωστό. Να θυμίσω τέλος πως το 2011 που διαγωνίστηκαν για τις θέσεις του 10% οι απόφοιτοι του 09 και του 10, πάλι είχαμε μια (ελαφρά) εύνοια των αποφοιτων του 10 λόγω των καλυτέρων επιδόσεων που είχαν επιτύχει.
|